صفحات

۱۳۹۰/۰۶/۰۴

وقتی اخلاق در رسانه موضوعیت ندارد

«محرمانه‌آنلاین» دیروز قبل از آنکه مصاحبه جعلی خبرگزاری «فارس» با «انصاریان تهرانی» منتشر شود، شمشیر را بر علیه این واعظ برجسته پایتخت، از رو بست و در یادداشتی اعتراضی، حاوی بی‌احترامی، تلویحا وی را به نادیده گرفتن حضور و نقش آقای «خامنه‌ای» در هدایت انقلاب و نظام متهم، و سخنان صادقانه و دلسوزانه این روحانی بلندپایه حوزوی را بی‌اساس خواند.
این یادداشت که عمدا با ادبیات تحقیرآمیز تنظیم شده بود، در تمام نوشته، این استاد باسابقه و برجسته حوزه را بدون ذکر لقب حوزوی و تنها با عنوان «شیخ‌» مورد خطاب قرار می‌داد. ناگفته پیداست که مخاطب قرار دادن یک روحانی کهنسال و صاحب کرسی استادی در حوزه علمیه، بدون لقب حوزوی و تنها با عبارت «شیخ» تداعی کننده بی‌حرمتی است و این نوع ادبیات عمدا در دستور کار نویسنده یادداشت قرار گرفته بود. 
اما از آنجا که گردادننگان این رسانه و رسانه‌های مشابه، ارزشی برای اخلاق از یکطرف، و شعور و احترام و ارزشی برای مخاطبین اندک و سرگردان خود قائل نیستند، لذا با اندک اتفاق و وزشی بلافاصله در‌‌ همان مسیر جدید تغییر جهت داده و رنگ عوض می‌کنند. 
 «محرمانه‌انلاین» کمتر از یک روز پس از انتشار یادداشت یاد شده، و پس از اطلاع از مفاد مصاحبه جعلی خبرگزاری «فارس» با این روحانی بلندپایه حوزه که تامین کننده علایق سیاسی این رسانه بود، بلافاصله یادداشت دیگری را مبتنی بر اطلاعات جعلی‌‌ همان مصاحبه تنظیم و منتشر نمود. اما ادبیات این یادداشت صدو هشتاد درجه با ادبیات یادداشت پیشین متفاوت شده و این‌بار «انصاریان‌تهرانی» با عناوین محترمانه و القاب مودبانه مخصوص رجل حوزوی، اگرچه با چند درجه تخفیف، مورد اشاره قرار گرفت. البته نوک تیز حملات متوجه رسانه‌ای شد که جریان مراسم و سخنرانی واعظ شب قدر را صادقانه و بدون جعل و تحریف گزارش نموده بود اما به زعم این رسانه و خبرگزاری جاعل مصاحبه، «تحریف کننده» بیانات حجة‌الاسلام بود. 
 اما طولی نکشید که بیانیه سایت «انصاریان تهرانی» رسما کذب و جعلی بودن اصل مصاحبه و خبر خبرگزاری «فارس» را اعلام کرد
حالا باید متظر ماند و دید رسانه از هول حیلم در دیگ افتاده «محرمانه‌آنلاین» چگونه از دیگ جعلیات خود و رسانه مادر «فارس‌نیوز» خارج شده و درباره  این چرخش مواضع و تغییر رفتار، چه توضیحی برای مخاطب درمانده و سرگردان خود خواهد داشت.

۱ نظر:

چنانچه صاحب آدرس اختصاصی اینترنتی(وبلاگ-سایت)هستید، از منوی کشویی «نمایه» گزینه «نام/آدرس اینترنتی» را نتخاب نمایید.
می‌توانید از برگه تماس‌بامن هم استفاده نمایید.