صفحات

۱۳۸۸/۱۲/۰۳

وبلاگ نویسی

«وبلاگ» و «وبلاگ‌نویسی» پدیده‌ای نوظهور است. تقریبا برمی‌گردد به اختراع کامپیو‌تر و به دنبال آن اختراع یا کشف ابزار‌ها و کانال‌های ارتباطی بین کامپیوتر‌ها و بعد ایجاد شبکه‌های پیوسته میان شبکه‌های کامپیوتری بین خانه و شهر‌ها و کشور‌ها و...
بعد از این مجموعه فنی البته با کمی اغماض شاید بتوان گفت هنری ذیل نام «وبلاگ‌نویسی» و البته با استفاده از شکل و تعاریف هنرهای هفت‌گانه سابق و در قالب الکترونیکی، پا به عرصه حضور گذاشت.
 «وبلاگنویسی» از شکل ابتدایی آنکه از ثبت یک صفحه شخصی روی اینترنت و یک نوشته ساده و بعد افزودن عکس و لینک شروع می‌شد آغاز، و بعد به سمت بهره‌گیری از امکانات و فن‌آوری‌های جدید در عرصه ارتباطات و گسترش شبکه‌های اجتماعی، گسترش می‌یافت.
در چنین فرایندی یک آشنایی ساده و ابتدایی با چنین پدیده نوظهوری کافی است تا کاربر به یک معتاد حرفه‌ای در عرصه نوشتن، اینترنت، و نهایتا «وبلاگ» تبدیل شود.
حالا تصور حال کسی را که معتاد شده‌است و برای تهیه مواد مصرفی خود پول ندارد......

۲ نظر:

  1. سلام آقای مصلحی بزرگوار
    ممنون که با این دقت و دلسوزی نوشته این حقیر رو مورد ارزیابی قرار دادید . درست فرمودید زیرا من معمولأ شعر نو نمیگم و بیشتر اشعارم کلاسیک و کهنه است اتفاقأ ابتدا می خواستم غزلی رو که چند سال پیش برای همسرم سروده بودم به مناسبت سپندار مذگان بگذارم اما چون بنا بر وظیفه دوست داشتم که فقط به فکر خودمون نباشم این شعرگونه را گفتم و فرمایشات شما کاملأ درست است .

    پاسخحذف
  2. سلام
    آه اگر غم نان بگذارد
    جیب و جَیبت لبریز باد برادر...

    پاسخحذف

چنانچه صاحب آدرس اختصاصی اینترنتی(وبلاگ-سایت)هستید، از منوی کشویی «نمایه» گزینه «نام/آدرس اینترنتی» را نتخاب نمایید.
می‌توانید از برگه تماس‌بامن هم استفاده نمایید.