صفحات

۱۳۹۰/۱۲/۰۳

تحصیل آقای «خامنه‌ای» در دانشگاه دولتی «لومومبا» از ادعا تا واقعیت

 شبکۀ خبری «راشیا‌تودی» روسیه، به تازگی در گزارشی بمناسبت پنجاهمین سالگرد دانشگاه دولتی روسیه بنام «پاتریس‌لومومبا»، مدعی شده‌است که تعدای از رهبران برجسته سیاسی امروز جهان، و از جمله آقای «خامنه‌ای» قبلا دانشجوی آن دانشگاه بوده و از آن دانشگاه فارغ‌‌التحصیل شده‌اند.‌(+)
گمان می‌رود این یک اشتباه لفظی یا لغوی غیرعمدی بوده که بلافاصله رسانه‌ای شده  و هنوز فرصت اصلاح و توضیح یا تکذیب پیدا نکرده است.
البته اصلا غیرممکن نیست که یک بعد و زاویه از زندگی یک شخصیت، در عین شهرت جهانی، ناشناخته بماند. این امر ممکن است. ممکن خیلی غریبی هم نیست. اما کمی بعید می‌نماید.
بر همین مبنا ممکن است که آقای «خامنه‌ای» پیش از انقلاب در دانشگاه روسی «لومومبا» دانشجو بوده و درس خوانده و هیچ‌کس هم از آن خبر نداشته و لزومی هم به بیان و اعلام عمومی آن حس نشده‌است.
اما در شرایطی که این واقعیت، امر غیرممکنی نیست، در عین حال به نظر کمی غیر قابل باور می‌‌رسد و بیشتر به نظرمی‌رسد که شبکه خبری یاد‌شده، دچار یک گاف خبری و اشتباه رسانه‌ای شده و خبر اشتباه مخابره شده‌است.
باید صبر کرد و واکنش‌ها را مشاهده نمود. اگر دانشگاه یاد شده اشتباهی را تصحیح نکرد، یا از این‌طرف تکذیبیه‌ای صادر نشد، آن موقع می‌توان بهتر اعلام نظر کرد.
شواهد و قرائن موجود فعلی، برخلاف اطلاعات اعلام شده شهادت می‌دهند. اطلاعات دانشگاه «پاتریس لومومبا» پازل واحد و دقیقی را تشکیل نمی‌دهند و حلقه‌های مفقوده زیادی برای آن متصور است. چه اینکه اگر چنین می‌بود، باید در تمام این سال‌ها در اسناد و خاطراتی که از زندگی آقای «خامنه‌ای» این‌طرف و آن‌طرف منتشر شده و خاطراتی که توسط همراهان و دوستان وی از دوران کودکی و جوانی در شهر مشهد، و بعد از آن در تهران بازگو شده، و یا حتی در اسناد ساواک، ردِپایی از دوران مورد اشاره وجود داشته باشد که نیست.
اما اگر وجود داشته و اراده‌ای قوی تلاش موفقی نموده‌است که آن‌را در پرده نگه دارد و اکنون نا‌خواسته از پرده برون افتاده، به قولی این امریست علی‌حده و قابل توجه. اما در حال حاضر باید کمی صبرکرد.

۶ نظر:

  1. ttp://dictionary.sensagent.com/PEOPLES%20FRIENDSHIP%20UNIVERSITY%20OF%20RUSSIA/en-en/
    این هم اشتباه لپی است؟؟؟؟؟؟؟

    پاسخحذف
  2. دوست ناشناس عزیز! اگر کمی دقت می‌فرمودید، بنده در نوشته هم به سایت اصلی منبع خبر لینک داده‌ام. این یعنی اصل خبر درست است. اما احتمال دارد آنها مثلا هادی خامنه‌ای را با علی خامنه‌ای اشتباه گرفته باشند. یا چیزی شبیه به این که بزودی مشخص می شود یا اشتباه خود را اصلاح می‌کنند یا نه اشتباهی مرتکب نشده‌اند.
    شما ظاهرا فراموش‌کرده‌اید که سی‌ان‌ان با آنهمه اعتبار دچار شوک خبری شد و اعلام گرد قذافی دستگیر شده و لحظاتی بعد مجبور شد از مخاطبین خود عذر‌خواهی نماید که اشتباه کرده. «راشیاتودی» که جای خود دارد.

    پاسخحذف
  3. نه اثای مصلحی بدهید برایتان ترجمه کنند در سال 2003 نیز این خبر در کامرسانت یکی از روزنامه های معتبر روسیه چاپ شده است.لطفا" کاسه داغتر از آش نشوید. آقای خامنه ای برای بیان دلدادگیش به دلدارش روسیه بارها امتحانش را پس داده است و فقط خبر تحصیلش در این دانشگاه تاییدی بر مکنونات قلبی به معنای اخص قلبی و تقلبی ایشان است! اصل مقاله:
    http://kommersant.ru/doc/430705

    پاسخحذف
  4. اینهم قسمتی از متن ترجمه شده مقاله فوق اگر مترجم روس دم دستتان نبود!
    فارع التحصیلان دانشگاه بیش از 30 هزار نفر هستند که در بیش از 160 کشور جهان مشغول به کارند. از جمله ی این افراد رییس جمهوری گویان Bharrat Jagdeo، رهبر معنوی ایران علی خامنه ای، معاون دومای دولتی (پارلمان) روسیه ایرینا خاکامادا، رییس دومای دولتی مسکو (پارلمان شهر مسکو) ولادیمیر پلاتونف، وزیر آموزش فدراسیون روسیه ولادیمیر فیلیپف می باشند. تروریست ایلیچ رامیرس سانچز معروف به کارلوس شغال دوره پیش دانشگاهی PFU را گذارنده است.

    پاسخحذف
  5. اینا همش چرت وپرته ، ای رعیت زود باور!!!!!!!!!!!!!!!

    پاسخحذف
  6. اقای مصیحی میتوانید به روزنامه ابزرویت چاپ انگلستان بتاریخ انتشار 21 جون 1989 مراجعه کنید با لینک زیر

    http://news.google.com/newspapers?nid=2519&dat=19890612&id=q6VdAAAAIBAJ&sjid=Hl0NAAAAIBAJ&pg=3976,2083918

    در ضمن در سال 1966 مجتبی خامنه ای هنوز بدنیا نیومده بود!

    لینک بالا روزنامه هست! برید به صفحه ی 4 و در نیمه های پایین صفحه!

    پاسخحذف

چنانچه صاحب آدرس اختصاصی اینترنتی(وبلاگ-سایت)هستید، از منوی کشویی «نمایه» گزینه «نام/آدرس اینترنتی» را نتخاب نمایید.
می‌توانید از برگه تماس‌بامن هم استفاده نمایید.