صفحات

۱۳۹۰/۱۰/۲۲

دور زدن تحریم‌ها یا دور زدن خودمان؟

اینکه کشور ایران تحریم‌های بین‌المللی را دور می‌زند و بر خلاف انتظار تحریم‌کنندگان، تکنولوژی و اقلام مورد نیاز خود را از‌‌ همان منابع، اما از مسیر‌ی دیگر، با واسطه و هزینه چندین برابر، و البته با کیفیت‌نازل تهیه می‌نماید، چیز جدیدی نیست و واقعیتی است که همه بدان اعتراف و اعتراض نموده‌اند.
 حتی بعضی وقت‌ها همین دور‌ زدن‌ها بهانه‌ای شده‌است تا اولا؛ تحریم‌ها شدید‌تر شده و ثانیا؛ تحریم‌های دیگری نیز بر علیه شرکت‌ها یا اشخاصی که نقش واسطه و رابط برای نقض خاموش تحریم‌ها بر علیه ایران را بازی می‌کنند، اعمال و اجرا شود.
آنچه که از نظر دولت‌مردان ایران، مهم بوده و روی آن تبلیغ بسیار صورت گرفته و اکنون نیز تبلیغ می‌شود، آنست که همیشه ادعا نموده‌اند: نظام با تقویت خود در شرایطی که بواسطه اعمال تحریم‌ها ایجاد شده و با قناعت، تحریم‌ها را بی‌اثر نموده‌است. و با افتخار اعلام نموده و می‌نمایند که، قطع‌نامه‌های تحریم «کاغذ‌پاره‌ای» بیش نیستند.(+)
اما بسیار کم اتفاق افتاده، یا اصلا اتفاق نیفتاده است که ایران ادعا نماید که تحریم‌ها، به دلیل وجود امکانات دور زدن آن، و یا وجود شرکت‌ها و کشورهای واسطه‌ عملا خنثی و بی‌اثر است. بلکه ادعا نموده‌اند که اثر اولیه را داشته اما نتایج مقاومت مردم ایران در برابر آن بسیار درخشان و موفقیت‌زا بوده، به همین دلیل از آن استقبال هم نموده‌اند.
ریس جمهور عاشق تحریم ایران، برای اثبات موفقیت‌زا بودن مقاومت در برابر تحریم‌ تکنولوژی، پا را از حد معقولات و یافته‌های ثابت شده علمی فرا‌تر نهاده و در ادعایی محیرالعقول و متناقض با اصول علمی و منطقی، مدعی شد که یک دختر ۱۶ ساله ایرانی در زیر زمین خانه خود موفق به کشف انرژی‌هسته‌ای شده‌است.(+)
  لفظ «دانشمندان‌جوان» طی سال‌های گذشته با افتخار و به عنوان نتایج مثبت تحریم در حوزه «انرژی‌هسته‌ای» در ادعاهای رسمی ریس‌جمهور ایران بار‌ها و بار‌ها تکرار شده‌است.
با توجه به این شرایط کسب افتخار برای قربانی توطئه ترور اخیر تهران شهید «احمدی‌روشن» با اعلام اینکه وی متخصص دورزدن تحریم‌ها بوده‌است،(+) پیش از آنکه ایجاد کننده احترام و افتخار برای آن مرحوم باشد، در تناقض اساسی با ادعاهای پیش گفته، و بی‌احترامی به شخصیت علمی و آن شهید مظلوم است.
 این ادعا همچنین برخلاف واقع تلاش می‌نماید، «احمدی‌روشن» را تنها فعال درحوزه تجاری و بازرگانی برنامه هسته‌ای ایران معرفی نموده، و اعلام نماید، آن مرحوم هیچگونه فعالیتی در حوزه‌ علمی، فنی و اجرایی برنامه هسته‌ای، نداشته است. اما به گفته برخی از نزدیکان «احمدی‌روشن» این پژوهش‌گر از جمله ۵ یا ۶ نفری بوده‌است که در ایران برای اولین‌بار اورانیوم را غنی‌سازی کردند و این گفته در سخنان همسر و مادر احمدی روشن نیز ذکر شده است.
مادر او به صراحت اعلام می‌نماید:
«غنی‌سازی ... که نتیجه داد  زنگ  زد و گفت: مادر تلویزیون را روشن کن رئیس‌جمهور می‌خواهد خبر خوبی بدهد!».(+)
مشخص نیست بر اساس کدام تدبیر و کدام مصلحت بعضی از رسانه‌‌ها به خود اجازه می‌دهند، برای توجیه ضعف‌های اطلاعاتی و امنیتی کشور، اینگونه کودکانه و مضحک با آبروی علمی کشور و شخصیت‌های مظلوم آن بازی نمایند.
 شهید «احمدی‌روشن» و دیگر نیروهای مظلوم علمی و متخصص کشور، که طی یکی دوسال گذشته قربانی عملیات تروریستی شده‌اند، پیش از هر چیز قربانی ماجراجویی‌هایی هستند که به جای تمکین بر عقل و احترام به قاعده و قانون، به دنبال حل مشکلات از مسیر جنجال و ماراجویی هستند.
 این نوشته در امروز‌نیوز‌ اینجا

۵ نظر:

  1. این نظر توسط یک سرپرست وبلاگ حذف شد.

    پاسخحذف
  2. ، روزنامه نیویورک تایمز از ارسال نامه‌ای از سوی "باراک اوباما"، رئیس جمهور آمریکا به رهبر ایران حضرت آیت‌الله "خامنه‌ای" خبر داد.
    به نوشته این نشریه آمریکایی، مضمون این نامه که متن آن هنوز منتشر نشده است، مربوط به هشدارهای ایران نسبت به انسداد تنگه هرمز است و اینکه این اقدام ایران می‌تواند اقتصاد جهانی به‌ویژه غرب را با بحران روبرو کند.
    این روزنامه اعلام کرد که مقامات حکومت آمریکا این نامه را از طریق کانال‌های امنیتی خود به ایران ارسال کرده‌اند و یادآور شد که این موضوع نشانگر عمق نگرانی آمریکا از افزایش تنش‌ها در منطقه خلیج فارس و تنگه هرمز است.
    هنوز هیچ یک از مقامات رسمی کشورمان وجود چنین نامه‌ای را تایید نکرده‌اند.
    ناظران سیاسی بر این عقیده‌اند که در صورت درست بودن ادعای نیویورک تایمز مبنی بر ارسال چنین نامه‌ای از سوی اوباما، این اقدام بیش از هر چیز بیانگر اذعان غرب و سران کاخ سفید به توانایی ایران در انسداد تنگه هرمز و هراس از عملی شدن این تهدید است.
    این در حالی است که مقامات کشورمان در گذشته و امروز، بستن تنگه هرمز را واکنشی طبیعی و به حق از سوی ایران در قبال تهدیدات دشمنان می‌دانند و عواقب چنین اقدامی را متوجه کسانی می‌دانند که همواره خواسته‌اند ایران را با تهدید و زور به عقب نشینی از مواضع برحق‌اش وادارند.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. دوست عزیز! لازم نیست حتما وبلاگ داشته باشی می‌توانی آدرس صفحه فیس بوک خودت را هم بدهی. ضمنا من نه رسم دارم هیچ درخواست دوستیی را در فیس بوک رد کنم نه کسی را حذف کنم. مگر در مواردی سوء استفاده‌های اخلاقی! اما اینکه شما بنده را از لیست دوستانت حذف نموده‌اید دیگر به من ربطی ندارد

      حذف
  3. سایت بی بی سی فارسی در تازه ترین مطلبش از جنیفر لوپز به عنوان ابزار جدید برای تحریم علیه ایران نام برد. حال ماجرا از چه قرار است؟
    نقل از بی بی سی فارسی:
    "اتحاد علیه ایران هسته‌ای" که یک گروه فشار آمریکایی است، تبلیغات خود علیه شرکت ایتالیایی فیات را به دلیل همکاری تجاری با ایران شدت بخشیده و از جنیفر لوپز، هنرپیشه و خواننده آمریکایی خواسته تا از بازی در فیلم‌های تبلیغاتی این شرکت خودداری کند.
    این گروه که علیه ایران و برنامه هسته‌ای آن فعالیت می‌کند، می‌گوید شرکت ایوِکو، یکی از شرکت‌های زیرمجموعه فیات، کامیون‌هایی را به ایران می‌فروشد که از آن برای "حمل‌ونقل موشک‌های بالیستیک و اعدام‌های خشونت‌بار در ملا عام" استفاده می‌کند."
    ین اتفاق نهایت ذلالت دولت آمریکا و "اتحاد علیه ایران هسته ای" را نشان می دهد. اگر این گروه قدرت داشت و می توانست تحریم ها علیه ایران را به شرکت فیات تحمیل کند؛ چه نیازی احساس بود که به سراغ "جنیفر لوپز" بازیگر معلوم الحال! هالیوودی برود؟
    اما در پایان توصیه ای می کنیم به شرکت محترم فیات، اگر بر فرض، یک در هزار، خدای نکرده، زبانمان لال، گوش شیطان کر، "خانم لوپز" ناز کردند و دیگر در فیلم های تبلیغاتی شما به ایفای نقش نپرداختند نگران نباشید. تا آنجایی که ما اطلاع داریم سینمای هالیوود از این دست بازیگرانی که عده ای احمق چشمشان به اندام آنها دوخته شده است کم ندارد.در ضمن آقای علی مصلحی هم که نویسنده به نام و چیره دستی هستند و از قلمشان در راه حق! استفاده می کنند می توانند شما را برای تبلیغات علیه جمهوری اسلامی همراهی نمایند. شاید هم با قیمتی مناسب تر!

    پاسخحذف
  4. این نظر توسط یک سرپرست وبلاگ حذف شد.

    پاسخحذف

چنانچه صاحب آدرس اختصاصی اینترنتی(وبلاگ-سایت)هستید، از منوی کشویی «نمایه» گزینه «نام/آدرس اینترنتی» را نتخاب نمایید.
می‌توانید از برگه تماس‌بامن هم استفاده نمایید.