صفحات

۱۳۹۰/۰۵/۱۱

به بهانه ۵ سالگی رادیو زمانه

«رادیو زمانه» از سیزدهم مرداد ۱۳۸۵، همزمان با شب صدمین سالگرد جنبش مشروطه، فعالیت خود را آغاز نموده‌است. یعنی سیزدهم مرداد ماه امسال «رادیو‌زمانه» ۵ ساله می‌شود.
«زمانه» رادیو - وب‌سایتی است که در تمام زمینه‌های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و... خبر، گزارش، گفتگو و تحلیل رادیویی (صوتی) و نوشتاری دارد. با این حال بیشترین فعالیت‌های این رادیو - وب‌سایت، تا کنون، پشتیبانی و پوشش اخبار فعالیت‌های با موضوع حقوق بشر در جامعه ایرانی بوده است.
«زمانه» تلاش نموده در تهیه مطالب و برنامه‌ها، وفاداری و احترام به منشور روزنامه‌نگاری و اخلاق حرفه‌ای رسانه‌ای بیشترین سهم وسواس و نظارت را، در فعالیت‌هایش داشته باشد. انتشار مطالب در چنین چهارچوبی، اگرچه خود، به تنهایی می‌تواند بهترین مدرسه تجربی روزنامه‌نگاری و کارگاه آنلاین رسانه‌ای برای مخاطبین تیزهوش و علاقه‌مند باشد، با این حال این رسانه، با وجود آنکه علاوه بر انتشار مطالب نوشتاری، انتشار رادیویی همزمان آنرا نیز در اختیار مخاطبین خود قرار می‌داده‌است و از این منظر از یک تنوع رسانه‌ای برخوردار بوده، در کنار این دو نوع، بخش آموزش آنلاین رسانه‌ با کمک «درسنامه» نیز در دستور کار این رادیو-‌ وب‌سایت قرار گرفته‌است.
«درسنامه» با هدف آموزش مهارت‌های مبتلابه کاربران رسانه و اینترنت از حدود یک‌سال پیش آغاز بکار نموده و از این راه دستاوردهای ارزشمندی برای مخاطبینی که علاقه‌مند به فراگیری این مهارت‌ها بوده‌اند، به همراه داشته‌است. مهارت‌هایی که‌ اغلب پیش پا افتاده و ساده می‌نمود، اما پس از فرا‌گیری مشخص شده است که اگرچه ساده می‌باشد اما آنگونه که فرض می‌شده پیش پا افتاده نبوده بلکه برعکس، آشنایی با این مهارت‌ها به شدت مورد نیاز کاربران اینترنت و رسانه می‌باشد.
آشنایی با این مهارت‌های مقدماتی دروازه جدیدی برای ورود به دنیای حرفه‌ای رسانه و اینترنت، بر روی مخاطبین می‌گشاید. دنیای جدیدی که ورود به آن تلاش و جدیت پی‌گیر کاربران را طلب می‌نماید.
من از سال گذشته و تقریبا اولین روز‌ها و دوره‌های شروع به‌کار «درسنامه» داوطلب آن و کاربر این وب‌سایت بوده‌ام.
طی این مدت دوره آموزش «وبلاگ‌نویسی» و «روزنامه‌نگاری مقدماتی و متوسطه» را تمام کرده و اکنون در حال آموزش دوره «ایمیل» هستم. دوره‌های «عکاسی» و «امنیت‌ در اینترنت» را نیمه کاره‌‌‌ رها کردم تا دوباره در فرصتی مناسب از نو شروع کنم و متاسفانه به رغم انکه تکلیف ارسالی من برای دوره روزنامه‌نگاری پیشرفته‌ توسط این سایت تایید شده بود، به علت تاخیر در ثبت‌نام از دوره حذف شدم.
ارزشمندی این مهارت‌ها و وظیفه رسانه‌ای ایجاب می‌کند در آستانه پنج‌سالگی این رسانه قدر‌شناسی خودم را از این خدمات اعلام و آرزو نمایم که دست‌اندکاران این رسانه در اهداف پیش رو موفق‌تر از گذشته باشند.

۲ نظر:

  1. این نظر توسط یک سرپرست وبلاگ حذف شد.

    پاسخحذف
  2. با سلام وارادت
    دوست گرامی وارزشمند
    نظر به اینکه وبلاگ گنگ خواب دیده برای بار دوم با سلاخی فیلتر به خواب ابدی رفت
    خواهشمندم وبلاگ زیر را جایگزین وبلاگ قبل نماید واز نظرات سودمندتان دریغ نفرماید، باشد که در راهی که می رویم ثابت قدم باشیم
    http://farani.mihanblog.com/

    ارادتمند شما – فریدون کدخدایی

    پاسخحذف

چنانچه صاحب آدرس اختصاصی اینترنتی(وبلاگ-سایت)هستید، از منوی کشویی «نمایه» گزینه «نام/آدرس اینترنتی» را نتخاب نمایید.
می‌توانید از برگه تماس‌بامن هم استفاده نمایید.