صفحات

۱۳۸۹/۰۱/۱۹

عوام فریبی

دقیقا یک سال پیش در چنین روزهایی روزنامه کیهان در خبری با عنوان « استجابت دعای احمدی نژاد» نوشت:
«دکتر محمود احمدی نژاد در پایان سخنان خود در جمع پر شور مردم اصفهان در میدان امام خمینی دست به دعا برداشت و از درگاه باریتعالی باران را برای مردم درخواست کرد. به گزارش خبرنگار ما به دنبال این دعا از شامگاه چهارشنبه بارش و رحمت الهی در سطح استان اصفهان آغاز شد به گونه ای که در چند مرحله شدت باران و تگرگ در شهر اصفهان به ویژه صبح پنج شنبه به اوج خود رسید و موجب آب گرفتگی برخی از نقاط شهر شد.»
روز چهارشنبه گذشته هم در حاشیه سفر آقای « احمدی نژاد » به ارومیه، روزنامه ایران در خبری با عنوان « دعای ریس جمهور بلافاصله مستجاب شد » نوشت:
«احمدی‌نژاد در پایان سخنان خود در جمع مردم ارومیه در ورزشگاه تختی از آنها خواست برای بارش باران دعا کنند و خود نیز از خداوند متعال خواست که باران رحمت را بباراند که به محض اتمام سخنان رئیس جمهور باران در ارومیه کم کم شروع به باریدن کرد و رفته رفته شدت آن نیز افزوده شد.»
سال گذشته به استثنای اغلب کاربران شبکه مجازی اینرنت و وبلاگنویسان که علی القاعده از طرف «اصولگرایان» به بی دینی و التقاط متهم هستند، مراجع رسمی و ومتولیان امور مذهبی واکنش در خور توجهی به این تحریف و عوام فریبی نشان ندادند. ظاهرا همین وضعیت امسال هم در برابر این نوع سوء استفاده از دین و باورهای مذهبی مردم وجود دارد و خواهد داشت.
از طرف دیگر سکوت شخص آقای « احمدی نژاد » در قبال این نوع انعکاس خبر و تیتر و برجسته کردن شخصیت ایشان در حد یک معصوم، حکایت از رضایت عمیق ایشان از چنین نگاه و فضایی که به دنبال آن ساخته می شود، دارد.
پوشیده نیست که بهره برداریهای نادرست و سوء استفاده از عقاید مردم ممکن است نتایج آنی و کوتاه مدتی را به همراه داشته باشد، اما شکی نیست که در دراز مدت خسارتهای بسیار زیادی را متوجه متولیان چنین سوءاستفاده های خواهد کردواز طرف دیگر سست شدن پایه های ایمان مذهبی نزد مردم را به دنبال خواهد داشت.
در این رهگذر آنچه موجب ابتدا تعجب و بعد تاسف و تاثر شدید است ، سکوت متولیان امور مذهبی و نگهبانان ایمان مردم است. کسانی که امور زندگیشان از محل دریافتها و شهریه های دینی که توسط مردم در قالب خمس و ذکات و نذورات پرداخته می شود ، می گذرد.
و کافی بود این حرف از دهان « خاتمی » که هم روحانی است و هم سید، صادر می شد. حالا بیا و تماشا کن رونق بازار و کسب و کارصنف کفن پوش را.
در همین رابطه:ادعای بارش باران پس از دعای احمدی نژاد و مقایسه آن با خورشید گرفتگی در زمان فوت فرزند پیامبر اسلام

۲ نظر:

  1. adihamed.blogfa.com
    درمورد همین عوام و مردم درجه 2 که نمی فهمند و شما غم آن ها را می خورید

    پاسخحذف
  2. مگر در برابر این شایعه که عکس امام در ماه دیده شد و یا موی او در میانه‌ی کدامین سوره‌ی قرآن یافت شده یود، این قوم قدرت‌خواه سودجو واکنشی منطقی نشان دادند؟

    پاسخحذف

چنانچه صاحب آدرس اختصاصی اینترنتی(وبلاگ-سایت)هستید، از منوی کشویی «نمایه» گزینه «نام/آدرس اینترنتی» را نتخاب نمایید.
می‌توانید از برگه تماس‌بامن هم استفاده نمایید.