صفحات

۱۳۸۸/۱۱/۰۳

عجب کلکسیونی؟!

نوشتن این يست همیشه دغدغه من بود. « فرید صلواتی » عزیز بسیار خوب نوشت اندک اختلافی با هم داریم اما با بیش از نود درصد حقایق بیان شده هم رای و هم نظرم :

دیگه جنگ ازدست آقایان به در آمده . به جنگ آقازاده ها تبدیل شده .

جنگ در این زمانه , جنگیست که تبدیل شده است به تاثیر رفتار گذشته آقایان که امروزه در رفتار فرزندانشان عریان شده است. رفتاری که این آقازاده ها امروزه نشان می دهند جوابی است به زیر سوال بردن اندیشه ها و افکار پدرانشان .

عمر احمد خمینی که کفاف نداد این روزها را ببیند .ولی براستی آیا بود مانند حسن خمینی رفتار می کرد ؟به نظر من صدر صد . زیرا هیچ کدام از خانواده امام خمینی این موقعیتی که حاکمان جدید به راه انداختند را مورد تایید قرار ندادند . فرزند مرحوم بازرگان هم رفتاری را انجام می دهد که در گذشته پدرش انجام داد و باید گفت که عبدالعلی بازرگان عزیز این روشی که انتخاب کردید.قبلا یک بار تجربه شده است و نتیجه اش هم همین است که می بینید باید فکری دیگر کرد. فرزندان حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی در این زمانه هدفشان چیست ؟

اگر آزاد منشی است , پس چرا موقعی که مرحوم داریوش فروهر و یا مرحوم مختاری و پوینده و صدها روشنفکر این مرزو بوم تکه تکه می شدند علم آزادی بلند نکردند .از رفتار حضرت آیت الله هاشمی هم پیداست که هنوز موقعیت اجتماعیشان و آقازاده و خانم زاده هایشان برایشان از جان این ملت ارزشمند تر است .

پس زیاد نباید به رفتار شما هم اطمینان کرد . کاش پدر جان یادشان نرفته باشد که در دوارن قدرت شاهد چه فجایعی بودند و برای حفظ قدرت خود سکوت اختیار کردند .فکر نمی کنید که این آتشی که در کشور به پا شده از سکوت مصلحتی آقا جان در همان دوران باشد. و هنوز هم یادمان نرفته که پدر جان برای سخنرانی بر روی چه صندلی هایی می نشستند و حتی روزی به خود زحمت ندادند که در مقابل ملت تعظیم کنند . و در این دوران هم که سکوت خود را شکستند فکر کنم به خاطر موقعیت بچه های عزیز دردانه شان باشد .

بگذریم . و اما علی مطهری عزیز .پسر شهید مرتضی مطهری که امروزه به خونخواهی ملت ایستاده است و سخنرانی های آتشینی را بیان می کنند بایدیادشان نرفته باشد که برای سمینارها و یادمانهایی که در دوران دامادشان که بر مسند وزارت ارشاد و ریاست صدا و سیما بودند برای مرحوم پدرشان چه خرجهای آنچنانی می کردند و هیچ صدایشان در نمی آمد و عاید آنهمه خرجها براستی چه بود .چند نفر به راه راست هدایت شدند ؟

چگونه بود که هر گزینشی که می خواستند در ادارات بکنند حتما باید کتابهای مرحوم مطهری امتحان گرفته می شد .یعنی در این کشور پهناور به جز پدر شما هیچ متفکر دیگری نبود که کتاب آنها هم مورد مطالعه قرار گیرد .شاید این هم کمکی بود برای انتشارات شما . اگر این خرجها که در صدا و سیما و مراکز دیگر جهت سالگرد مرحوم مطهری نتیجه داشت پس چرا اکنون دختر و پسر این مملکت هیچ یادی از این بزرگوار نمی کنند . بگذریم .هنوز علی آقا اول داستان است .

و اما فرزند برومند شهید آیت الله دکتر بهشتی .نمی دانم که در این زمانه در چه حالی هست .شنیدم که در زندان دچارسکته شده اند .در هر صورت شفایشان را از خداوند متعال خواستارم . ولی او چرا باید در کشوری زندانی شود که روزگاری پدرش رییس دیوان عالیش بود ؟ فعلا حرفی نمی توانم بزنم . فکر کنم مرحوم پدر ایشان هم قربانی همین قدرت طلبیها شد .ولی بهتر نبود آنموقع که پدر شان در حال راه اندازی حزب جمهوری بود به این فکر میکردند که بهتر است احزاب دیگر هم راه اندازی شود که قدرت تک محوری نشود و حال شاهد این همه درگیری و خودکامگی نباشیم . بگذریم /

شما جناب آقای دکتر خزعلی دیگر چرا؟ گویا به عاق والدین ایمان ندارید ؟ چقدر پدرتان خون دل خورد و از سهم امام خرجتان کرد که حال رودر روی ایشان بایستید و بگویید که همه حرفهای ایشان خرافات است .نمی دانید که اگر شما که پسرشان هستید این حرفها را بزنید مردم چه می گویند . در هر صورت بروید واستغفار کنید. چون پدرتان یک عمر بر این باور بوده و هستند که حرفشان وحی منزل است و هر چه می گویند از پیشگاه خداوند آمده است.

در این دوران 30 ساله شاهد چه فرزندکشیها که نبودیم و بعضی آقایان را دیدیم که خود و به دست خود فرزندانشان را اعدام کردند .برای اینکه مثل آنها فکر نمی کردند و برای همین مستحق اعدام بودند. حال چه میگویند که در مقابلشان نسلی ایستاده که می گویند حال ما بهتر از شما می فهمیم . مگر می شود همه را اعدام کرد؟

واقعا در این کشور عجب کلکسیونی داریم . هر کدام یک فکر و یک اندیشه متفاوت.

البته آقازاده هایی هم داریم که روزگاری نامشان بر سر زبانها افتاد ولی برای موقعیت خطرناکشان باباجانها مجبورندسکوت کنند.راستی چرا آقازاده های آقایان واعظ طبسی / مقتدایی / دری نجف آبادی/ فلاحیان / ناطق نوری/ و.......چرا در این زمانه که همه درگیر هستند سکوت اختیار کردند .نکند می ترسند موقعیتشان مانند آقازاده های دیگر به خطر بیافتد. البته این درگیری که در این زمانه بین آقازاده ها افتاده تقاص دوران جنگ است که این ملت در آن دوران با دشمن می جنگیدند که دشمن را از خاک بیرون کنند و آقازاده ها درون کشورهای دشمن به درس و مشقشان می رسیدن . ولی عجب خداوند جای حق نشسته است. ولی آقازاده هایی که از این جنگ و گریز در رفته اند بدانند که دیر یا زود باید جوابگوی ملت باشند . راستی اگر ما هم مانند پسر آقای فلاحیان روز روشن به طرف کسی هفت تیر می کشیدیم و او را می کشتیم .می توانستیم از اجرای عدالت فرار کنیم ؟ پس باید حق را به ایشان داد که سکوت اختیار کنند .و یا مگر در پرونده آقای شهرام جزایری نام اقازاده های دری نجف آبادی , مقتدایی , واعظ طبسی نیامد پس چرا این آقایان توانستند در گوشه دنج محکمه های قوه قضائیه آرام بگیرند .پس باید به این آقازاده ها هم حق داد که هیچ نگویند بالاخره حرف مرگ و زندگی است . اینان به این سادگیها به این موقعیتها دست پیدا نکرده اند . شاید امروز بشود زیرسبیلی رد کرد ولی بالاخره روزی درگیر خواهند شد . راستی آقازاده جناب دکتر محسن رضایی را از قلم انداختم .والا نمی دانم جایگاه ایشان در این زمانه کجاست ؟ این را به عهده مخاطبینم می گذارم چون کم کم از این نوع آقازاده ها زیاد پیدا می شوند جالب است که یک خانم زاده هم داشتیم که اینگونه رفتار کرد .دخترآقای کلهررا می گویم . آن کسانی که سنگ بعضی از این آقایان را به سینه می زنند و فکر می کنند که آتها براستی نشانه های خدا روی زمینند .بدانند که نباید بازیچه رفتار این آقایان شوند زیرا اگر می توانستند معجزه کنند فرزندان شان را طوری تربیت می کردند که طمع قدرت و پول کورشان نکند .واقعا کاش می شد روزی سر زده به خانه بعضی این آقایان رفت و دید که کسانی که ادعای پوشیدن لباس پیغمبر را می کنند چگونه زندگی می کنند . خود روزی در قشم شاهد بودم که یکی از همین آقایان با آقازاده ها و خانواده محترمشان چگونه از اموال بیت المال به نفع خود استفاده که هیچ سوع استفاده می کردند . واقعا چرا باید در جهان سوم شاهد این مسئله باشیم که آقازاده ها همیشه باید از موقعیت پدرانشان به یک نان و نوایی برسند ؟ و بعد قربانی همان رفتار گذشته پدرانشان شوند .مگر صدام و فرزندانش در عراق خدایی نمیکردند . همین جنگ آقازاده ها را آینده در عربستان نیز شاهد خواهیم بود . و همین طور درکشورهای عقب مانده و طماع. ولی دوستان بدانید که روزی شاهد خواهیم بود که از بین آقازاده ها خواننده / بازیگر/ طراح رقص / گیتارست /معتاد / و هزاران کسب دیگه هم پیدا شود .آنموقع به این ملت ساده چه خواهیم گفت که عمری را سر کار بوده اند . تازه این افراد ۲ درصد از آقازاده ها هستند که همه می شناسند و آقازاده هایی هم در شهرستانها و در زیر لوای قدرت پدرانشان زندگی می کنند که خدا می داند چه آتش هایی می سوزانند . کاش قبل از اینکه این آتشی که راه افتاده دامن آنها را هم بگیرد به خود بیایند .

نوشته شده توسط فریدصلواتی
در ساعت 9:2

۷ نظر:

  1. سلام دوست عزیز . ممنونم از لطفتون ، باز هم که شرمنده ام کردید .

    مرسی که آدرس جدیدت رو دادی . موفق و پیروز باشید .

    پاسخحذف
  2. علی عزیزسلام .ممنون از جواب دندان شکنت

    پاسخحذف
  3. سلام. بازحمت پیدایتان کردم . بخوانید

    " التماس ترور" وبه دوستان بگویید که

    بخوانند.

    پاسخحذف
  4. باسلام. بخوانید " التماس ترور" راوبه

    دوستان بگویید بخوانند.

    البته بازحمت شماراپیداکردم .

    پاسخحذف
  5. با سلام
    آقاي مصلحي استاد عزيز و روشنفكرم

    باكمال تاسف وناباوري وبلاگ روشنگري پس از سالها فعاليت مداوم

    جهت روشنگري درراستاي نگرش استاد شهيدمان دكترشريعتي اخيرا فيلتر گرديد.

    لطفا با لينك ما از نابودي و انزواي روشنگري جلوگيري كنيد.

    لطف نموده نظرتان را راجب سوالاتي پيرامون حقيقت مطرح كنيد.

    تبادل لينك با شما افتخار ماست.

    با تشكر _سوتكي ازخاك گلوي بغض آلود دكترشريعتي:

    آرش كياني : مدير وبلاگ روشنگري

    پاسخحذف
  6. باسلام
    استاد عزيز وارجمندم
    لطفا با ارايه نظر و پاسخ تان پيرامون برخي سوالات در وبلاگ روشنگري راهنماي ما جوانان جوياي حقيقت باشيد.
    منتظر شما مي مانيم با تشكر آرش كياني : مدير بلاگ روشنگري

    1ـ براستي آیا طي هشت سال حضور در قدرت گامي موثر براي عوام واقشار

    مستضعف وروستايي بر نداشتيم؟ چرا؟ عوامي كه بخاطر فقر انديشه به فريب خوردگي

    متهم وبخاطر فقر نان به عدالت خواهي محكوم گشته اند.



    2ـ آيا تمامي اتهامات فساد مالي برخي از ما از جمله آقاي كروبي فراهاني

    كرباسچي فرزندان آقاي هاشمي و...دروغ محض مي باشد؟



    3ـ اگر معتقديم كه كارنامه فساد اقتصادي ماتادورهاي رقيب سياه تر از ماست .

    چرا در مناظرات لبي نگشوديم وادب ! پيشه نموديم ؟



    4- آيا هماوندي اصلاحات واشرافيت (مرفه ان بي درد) تنها يك انگ سیاسی

    و عاري از حقيقت است؟

    5ـ آيا حمايت يا رهروي همزمان از اشخاصي مانند * آيت الله منتظري و امام ره*

    و* آقايان هاشمي وگنجي * و... نمايانگر مانيفست پارادوكسيكال جنبش سبز نيست؟

    پاسخحذف

چنانچه صاحب آدرس اختصاصی اینترنتی(وبلاگ-سایت)هستید، از منوی کشویی «نمایه» گزینه «نام/آدرس اینترنتی» را نتخاب نمایید.
می‌توانید از برگه تماس‌بامن هم استفاده نمایید.