صفحات

۱۳۹۱/۰۱/۱۱

خشت اول عمارت نظام که در رفراندم کج نهاده شد

عکس از اينجا
«جمهوری اسلامی» قبل از انقلاب پی‌ریزی و بنیان گذاشته شد. 
قبل از آنکه شا‌ه برود و آیت‌الله «خمینی» به ایران بیاید، رایزنی‌های مقدماتی انجام و تصمیمات گرفته شده بود. بر روی این پِی حالا باید عمارتی و بنایی بنیان گذاشته و معماری می‌شد. خشت اول این عمارت و این بنیان را روز دوازدهم فروردین ۱۳۵۸ گذاشتند. ۳۲ سال پیش. و کج گذاشتند. کج! از آن خشت اولی که معمار کج نهاده، دیوار و عمارت تا ثریا هم که برود کج است و ناموزون.
 «محمدملکی» اولین ریس دانشگاه تهران بعد از انقلاب و از کنش‌گران ملی مذهبی، در نامهٔ روشنگرانه‌ای، پرده از نحوه رای‌گیری و پر کردن صندوق‌ها در ۱۲ فروردین ۱۳۵۸ و رفراندومی که اعلام شد ۹۸ درصد به جمهوری اسلامی رای داده‌اند، برداشت و افشا کرد که تقلب قابل توجه و بزرگی در آن رفراندوم صورت گرفته و آمار اعلام شده و رای مردم به جمهوری اسلامی به میزان ۹۸ درصد یک دروغ و فریب بزرگ است. (+)
جدای از این افشاگری، اصولا نحوه برگزاری رفراندوم هم به گونه‌ای ظاهرا بوده‌است که افرادی که می‌خواستند رایی غیر از «آری» برای «جمهوری اسلامی» به صندق بریزند و با آن مخالف بودند، باید شجاعت قابل‌توجهی می‌داشتند و یا در آن شرایطی که جو غالب با انقلاب و خواسته‌های علنی آن بود، ساز مخالف کوک کردن حکم بازی با جان و زندگی را داشت و کمتر کسی حاضر است به سادگی به این بازی تن دردهد.
با این‌همه، در یک شرایط کاملا منصفانه و عادلانه هم به آسانی قابل تصور بود که، نتیجه رفراندوم پیروزی قاطعانه «جمهوری‌اسلامی» می‌باشد و اصطلاحا «جمهوری اسلامی» رای می‌آورد.
 کم‌ترین نیازی به تقلب و رای ‌سازی و آمارسازی جعلی و ...هم نبود. اما نتیجه انتخابات و رفراندوم و درصد‌های اعلام شده چیزی غیر از آن می‌شد که اعلام شد و در بهترین حالت با ۹۰ درصد رای «آری» و ۱۰ در صد رای منفی قابل تصور بود.
 هیچ اتفاق بدی هم نمی‌افتاد.  خواست طراحان «جمهوری اسلامی» و انقلابیون محقق شده بود و همه چیز هم با خوبی و خوشی و آرامش ادامه پیدا می‌کرد.
 اما این‌گونه نشد و تقلب و آمارسازی و افتخار به آمارهایی که در خوشبینانه‌ترین حالت هم نمی‌توان به تحقق آن باور داشت، از اولین لحظه‌ها و ساعات و از اولین خشت نظام در دستور کار قرار گرفت تا در کمتر از سه دهه از عمر انقلاب، نتایج تاسف‌بار و شرم‌‌سارانه آن، به عریان‌ترین و زشت‌ترین شکل خود را نشان دهد.
اصلاح امور ویران و خراب جامعه و تَرَک عمیقی که در اعتماد مردم و شهروندان نسبت به نظام ایجاد شده، تنها و تنها با بازگشت به گذشته و ترمیم خرابی‌ها و اشتباهات ابتدایی و اصلاح خشت اول ممکن خواهد شد. هرگونه تلاش برای اصلاح امور از میانه راه و مغفول گذاشتن گذشته، عملا رهی به دهی نخواهد برد.

۱ نظر:

  1. با سلام.

    وبسایتتان کند است. دلیلش استفاده شما از قالب فارسی سازی شده است. یک فایل فارسی سازی در آدرس زیر قرا دارد که از سرور فارسی سازی حذف شده است و عملاً سایت به خاطر آن معطل می ماند. فایل جایگزین را پیدا کرده و در لینک مربوطه در بخش ادیت اچ تی ام ال بلاگر درست کنید. یا با مسئولین فارسی سازی تماس بگیردید.

    لینک غیر فعال فارسی سازی که در قالب شما قرار دارد. دنبال این عبارت بگردید:

    s.blogger-fa

    پاسخحذف

چنانچه صاحب آدرس اختصاصی اینترنتی(وبلاگ-سایت)هستید، از منوی کشویی «نمایه» گزینه «نام/آدرس اینترنتی» را نتخاب نمایید.
می‌توانید از برگه تماس‌بامن هم استفاده نمایید.