صفحات

۱۳۹۰/۱۲/۱۴

از ماستِ سفید ولایت، تا روزگار سیاه ملت

آقای خامنه‌ای قبل از انتخابات مجلس نهم، در توصیه‌ و رهنمودهایی خطاب به نامزدهایی که از سافی صعب‌العبور شورای نگهبان، که یکی از شرایط بنیادی و اصلی عبور از آن، التزم به ولایت‌فقیه است، نگفتند «ماست سیاه است» که لازم باشد حضراتی که نمره قبولی از امتحان التزام‌عملی به ولایت‌فقیه گرفته بودند، به سیاه بودن آن اقرار و اعتراف نمایند. بلکه فقط گفته بودند که به نتایج اعتراض نکنید و اعتراض‌ به نتایج را دامی معرفی نمودند که به تعبیر ایشان فتنه‌گران در آن گرفتار شدند.
اما هنوز ساعاتی از اعلام نتایج اولیه انتخابات نگذشته بود، که اعلام شد، خانم «پروین‌احمدی‌نژاد» خواهر ریس‌جمهور و نامزد نمایندگی مردم گرمسار به نتایج اعلام شده انتخابات اعتراض نموده و مدعی است در انتخابات تقلب صورت گرفته است. (+)
در خبری دیگر «محمدحسن‌قدیری‌ابیانه» نامزد ناکام شهرستان کاشان، که پیش‌تر علت حضور خود در انتخابات مجلس را، موضع‌گیری ضعیف نماینده سابق آن منطقه در مجلس در قبال سران فتنه، عنوان نموده بود و خود را ولایتی‌تر از وی می‌دانست، (+) به نتایج به دست آمده معترض شده و ادعای تقلب نموده است. (+) نکته جالب آنست که وی در سایت رسمی خود از شهروندان خواسته است که موارد مشاهده شده از تخلفات احتمالی را به دفتر ایشان ارسال نمایند. و نکته جالب‌تر آنکه اختلاف رای ایشان با نماینده پیروز دستِ‌کم ۱۵۰۰۰ رای است. یعنی دو برابر کل رایی که ایشان داشته است. شایان توجه است در منطقه مورد اشاره نه وی رای آورد، نه نماینده سابق که دو نماینده از دو طیف اصلی اصول‌گرایان بودند. بلکه یک نامزد مستقل پیروز انتخابات شد.
در شهرستان آمل نیز «رضا‌حاجی‌پور» نامزد شکست‌خورده به نتایج اعتراض نموده و حتی اعتراض هواداران وی به درگیری نیز منجر شده‌است. (+)
این از نتایج سحر انتخابات مجلسی است که بدنه اصلی جنبش سبز، آن‌را تحریم نموده و رهبران اصلی آن نیز اعلام نموده بودند، در آن حضور نخواهند داشت و مشروعیتی برای آن قائل نیستند. تا صبح دولت آن هنوز باید صبر کرد.
 این اعتراضات و اتفاقات در حالی واقع می‌شود که مدعیان طرفداری مطلق از ولایت‌فقیه ادعا می‌نمودند که «اگر آقا بگوید ماست سیاه است به حضرتِ‌عباس ماست را سیاه می‌بینیم». (۱)
با این وجود به نظر می‌رسد مدعیان طرفداری بی‌قید و شرط از ولایت فقیه، نه‌ تنها در این ادعای پوچ خود صادق نبوده و نیستند، بلکه اصولا حضرتِ‌عباس را هم قبول ندارند، که به سادگی به نام او قسم خورده و حالا که صندلی را از دست داده‌اند نه تنها حاضر نیستند، ماست سفید را به فرمان رهبری سیاه بینند، بلکه از اقرار به سفید بودن آن هم امتناع می‌نمایند.
حقیقت آنست که ماست سفید است. اما آنچه درسایه تفکرات و رفتار حضرات طی سال‌های گذشته به خاک سیاه نشسته روزگاه شهروندان بدبختی است که حالا باید تاوان ماجراجویی‌ها و غفلت‌ها و شعارهای پوچ آن‌ها را بپردازند.
۱- رضا برجی عکاس جنگ
‌این نوشته در خودنویس اینجا

0 نظرات:

ارسال یک نظر

چنانچه صاحب آدرس اختصاصی اینترنتی(وبلاگ-سایت)هستید، از منوی کشویی «نمایه» گزینه «نام/آدرس اینترنتی» را نتخاب نمایید.
می‌توانید از برگه تماس‌بامن هم استفاده نمایید.