صفحات

۱۳۸۸/۰۸/۱۲

تا 16 آذر

فردا روز سیزدهم آبان است. «سیزده» عددی است که در ادبیات سنتی و نوستالوژیک ایرانیان و براساس یک افسانه قدیمی «نحس» است. در تاریخ معاصر ایران اما این نحسی دراوایل انقلاب گریبان «سیاست» و «سیاست خارجی» و روابط دیپلماتیک بین «ایران» و «آمریکا» و در ماههای اخیر گریبان «سیاستمداران» جوان و خام دیروز و پا به سن گذاشته و پخته امروز را گرفت.
بانیان اشغال سفارت «ایالات متحده آمریکا» و حماسه سازان «انقلاب دوم» چند ماهیست که با رای و نظر متولیان نظام آب خنک زندان می خورند. و این آب خنک آنقدر اثر معجزه آسایی داشته است که بعضی از آنها طی همان ماه اول متنبه گردیده؛ متوجه شدند رفتارشان طی سی سال گذشته اشتباه بوده است. اما در توجه و تنبه و اعترافات این دسته از « دانشجویان مسلمان پیرو خط امام» و بانیان «دفتر تحکیم وحدت» اثری از پشیمانی از رفتاری که در «سیزدهم آبان 1358» منجر به « انقلاب دوم» شد وجود نداشت. اما به نظر می رسد در شرایط آزادی و عدم اجبار هم دیگر اینروزها در نظر این دوستان اثری از تعلق خاطر و دفاع نسبت به آن اتفاق که « انقلابی عظیم تر از انقلاب اول» خوانده شد وجود نداشته باشد.
سالهای پیش مراسم «روز ملی مبارزه با استکبار جهانی» از روز یازدهم تا سیزدهم به اشکال متفاوت و توسط گروههای مختلف از جمله «جامعه اسلامی دانشجویان» به رهبری «حشمت اله طبرزدی» و « دفتر تحکیم وحدت» و همچنین «سازمان تبلیغات اسلامی» برگزار می شد و علی القاعده هر گروه نیز به تنهایی مراسم خود را برگزار می کرد و در مراسم گروه دیگر حضور نداشت.امسال اما ظاهرا در غیبت سران « دفتر تحکیم» که همه ساله مراسم خود را در روز سیزده آبان برگزار می کرد خواست و اراده خداوند بر آن قرار گرفته است که همه گروهها در یک روز واحد در مراسم همدیگر حضور داشته باشند.
«دفتر تحکیم وحدت» از چند سال پیش در یک تغییر مواضع آشکار و برای احترام به همه کشورها مراسم نمادین «آتش زدن پرچم آمریکا» که اصلی ترین برنامه هر ساله خود بود را برای همیشه از دستور برنامه های خود حذف کرد.
فردا آیا این فرصت برای دوستان «دفتر تحکیم » پیش خواهد آمد که برای همیشه شعار «مرگ بر» را برای احترام به «انسانیت» از برنامه های خود حذف کند؟
فردا برای دفاع از تفکر «سبز» جنبش نوین عدالتخواهی ملت ایرا ن در مراسم «سعد» سیزده آبان سبز ایران شرکت می کنیم و از هرگونه شعار با بار خشونت پرهیز می نماییم. یاحق

۳ نظر:

  1. سلام آقای مصلحی ببخشید که کمی دیر شد
    لینکتان کردم موفق باشید
    تقی سالک

    پاسخحذف
  2. سلام علیکم
    لعن بالاترین مرتبه نفرت را در عربی می رساند. جالب است که بسیاری از بزرگان شیعه خواندن زیارت عاشورا را به خاطر لعن هایش بدون اجازه جایز نمی دانستند. معتقد بودند که لعن کردن کلا مایه تاریکی قلب است به هر کس که باشد. کاش به جای لعن به دشمنان بیرون آدمی کمی با دشمن درونش که کبر و غرور و منیت اوست مبارزه می کرد و قطعا در آن صورت عالم بهتری داشتیم.

    پاسخحذف
  3. سلام
    ارادت دارم
    رفیعی

    پاسخحذف

چنانچه صاحب آدرس اختصاصی اینترنتی(وبلاگ-سایت)هستید، از منوی کشویی «نمایه» گزینه «نام/آدرس اینترنتی» را نتخاب نمایید.
می‌توانید از برگه تماس‌بامن هم استفاده نمایید.