صفحات

۱۳۸۸/۰۴/۲۴

فرصت تاریخی


«حسينعلي منتظري»كه پس از پيروزي انقلاب تا سالهاي آغازين دهه شصت به عنوان قائم مقام رهبري و شخص دوم كشور شناخته مي شد؛ناگهان به دنبال پاره اي اعتراضات به بعضي از سياستهاي اجرايي در مديريت كشور و مخالفت با بعضي رفتارها در كلان نظام ؛از قائم مقامي رهبري و شخص دوم كشور عزل و تا كنون به دليل يك انتخاب عادلانه و شجاعانه تاوان سنگيني را در كنار خانواده اش ودر حصر خانگي پرداخته است.
بزرگترين اعتراض «منتظري»به كشتار وسيع زندانیان سياسي در سال 67 بود كه بعدها به «قتل عام67 »شهرت يافت.اين كشتار در بي خبري مطلق مردم ؛رسانه هاي داخلي و خارجي؛ خانواده هاي قربانيان و بدون كمترين اعتراض از سوي مجامع حقوقي بين المللي به دليل فقر شديد رسانه و خبر اتفاق افتاد.اما «منتظري»رسالت تاريخي خود به عنوان شخص دوم كشور و يك فقيه برجسته ديني را به درستي انجام داد اگرچه تاوان سختي را برایش در پی داشت.
****
پس از اعلام نتايج انتخابات دهم«رياست جمهوري»اتفاقات تلخ فراواني در كشور اتفاق افتاد.تعداد قابل توجهي از شهروندان كشور به دليل اعتراض مسالمت آميز به اين نتايج به خاك و خون كشيده شدند؛تعداد قابل توجهي از شهروندان عادي؛دانشجويان ؛روزنامه نگاران؛وبلاگ نويسان و حتي مقامات سابق اعم از نمايندگان مجلس دوره هاي قبل و وزراي معروف دولتهاي پيشين که به قول خطیب جمعه 29 خرداد 88 مرجعیتی در بین مردم داشتند؛بازداشت غير قانوني شدند؛تعداد قابل توجهي از هموطنان زخمي شده وتعدادي نيز ناپديد شده اند.
مجموعه اتفاقات فوق به علاوه تقلب آشكار در انتخابات رياست جمهوري دهم اعتراض بزرگترين مجامع حقوقي داخلي و بين المللي و اعتراضات وسيع و گسترده در سطح كشور و جهان را در پي داشته است.
***
اقامه نماز جمعه فردا به عهده « اكبرهاشمي رفسنجاني» رييس «مجمع تشخيص مصلحت نظام» رياست «مجلس خبرگان رهبري»و كسي كه طي بيست سال گذشته همواره به عنوان شخص دوم كشور شناخته مي شده است مي باشد.«هاشمی» فردا در شرایطی در یک آزمون حیاتی در برابر قضاوت تاریخ وافکار عمومی قرار می گیرد که در جریان تبلیغات انتخابات دهم و خصوصا شب مناظره بین «میرحسین موسوی»و آقای دکتر «محمود احمدی نژاد»خود و خانواده اش آماج شدیدترین اتهامات فساد اقتصادی از طرف سران تقلب و سردمدارن کودتا قرار گرفته است.
«هاشمي»در زندگي سياسي 30سال گذشته خود نقاط مبهم بسياري دارد .اين ابهام و عدم شفافيت تا بدانجا پيش رفته است كه عليرغم آنكه اكثر قريب به اتفاق علما و بزرگان به تصريح و گاها تلويح مواضع خود را در بربر اتفاقات اخير كشور روشن نموده اند؛اما هنوز موضعگيري «هاشمي»در خطبه هاي فردا در هاله؟؟؟؟اي از ابهام قرار دارد.شعبده تاريخ يكبار ديگر يك فرصت استثنايي در اختيار «هاشمي» قرار داده است تا «يكباربراي هميشه»از منظري شفاف خود را در مقابل تاريخ به سرافرازي برساند.ملت بزرگ و سرافراز ايران اينبارراه دقيق خود را شناخته و به قول «ميرحسين موسوي» «پاي در راهي بي برگشت» گذاشته است.قسمتي از اين مسير از نماز جمعه فرداي تهران عبور مي كند.

مي گويند در زندگي هر كس شانس فقط يكبار در خانه آدم را مي زند.آيا «هاشمي»فردا به اين شانس بزرگ زندگيش جواب خواهد داد ؟ آيا فردا «هاشمي »در كنار ملت خواهد بود يا در برابر ملت؟

0 نظرات:

ارسال یک نظر

چنانچه صاحب آدرس اختصاصی اینترنتی(وبلاگ-سایت)هستید، از منوی کشویی «نمایه» گزینه «نام/آدرس اینترنتی» را نتخاب نمایید.
می‌توانید از برگه تماس‌بامن هم استفاده نمایید.