صفحات

۱۳۸۸/۰۴/۰۶

ریس‌جمهور دهم کیست؟

امروز وارد پانزدهمین روز پس از برگزاری دهمین انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران شدیم ولی هنوز تمام کشور به نوعی در تب وتاب انتخابات و حقایق تلخ بعد از آن قرار دارند. برای اولین‌بار ـ با نظر به تعداد فوق العاده کم تبریک‌ها به برنده دهمین انتخاب ـ می‌توان گفت؛ هنوز مراجع رسمی بین‌المللی و کشورهای خارجی انتخابات اخیر ایران را به رسمیت نشناخته‌اند. از طرفی تاخیر بیش از پیش قم در اعلام تبریک که تاکنون هم به قوت خود باقی است، عدم رسمیت داخلی را تایید می‌نماید.
دو کاندیدای این انتخاب به شدت به نتیجه و انچه رسما به عنوان نتیجه اعلام شده، به شدت تمام معترض می‌باشند. رد و تایید اخبار مربوط به بازپس‌گیری شکایت دیگر کاندیدای بازنده انتخابات هم به نوعی اعلام می‌کند؛ در شرایط فعلی ظاهرا طیف وسیعی از نیروهای نظام در کنار جمعیتی غالب از مردم کشور به انتخابات، سلامت برگزاری، و نتایج آن به دیده تردید می‌نگرند. حق با کیست؟
حقیقت آنست که بافرض قبول سلامت کامل برگزاری انتخابات و نتیجه اعلام شده با توجه به رفتار غیر اخلاقی ریس‌جمهور نهم و منتخب دهم در تبلیغات انتخاباتی و فرافکنی در قبول انتقادات شفاف و روشن مطرح شده توسط نخبگان و اتهام‌زنی به بعضی از رجال بزرگ و استوانه‌های اصیل نظام و اتکا به اتهاماتی که در هیچ دادگاهی ثابت نشده و پس از انتخابات نیز توسط رهبری نظام تقبیح شد و ... صلاحیت شخص آقای دکتر «محموداحمدی‌نژاد» بیش از پیش زیر سوال است، و با توجه به اینکه اکثر آرا نامبرده به دلیل همان رفتار سوء وی به سمت او سرازیر شده ظاهرا با نگاه شرعی نیز حرمتی برای این رای می‌توان متصور بود.
با چنین شرایطی آیا به راحتی می‌توان سکان امور اجرایی کشور را به آسانی به آقای «احمدی‌نژاد» سپرد؟ و آیا می‌توان از اینهمه وقت، هزینه و... گذشت و سرنوشت دیگری برای این اتفاق و انتخاب بزرگ تصور کرد؟
علی المدبر فتامل

+ علی مصلحی ; ۱٠:٢٥ ‎ق.ظ ; ۱۳۸۸/٤/٦
اگر به خانه من آمدي،براي من اي مهربان چراغ بياور(1چراغ

0 نظرات:

ارسال یک نظر

چنانچه صاحب آدرس اختصاصی اینترنتی(وبلاگ-سایت)هستید، از منوی کشویی «نمایه» گزینه «نام/آدرس اینترنتی» را نتخاب نمایید.
می‌توانید از برگه تماس‌بامن هم استفاده نمایید.